RockStation

Girish And The Chronicles | Kickin Valentina | Sextrow @ Oberhausen, Resonanzwerk, 2024.05.15.

Rock n ’roll világtalálkozó

2024. június 16. - magnetic star

girish_01_1.jpg

Kersten Lamers és bájos felesége, Stephanie központi figurák Németország észak-nyugati térségének zenei életében. A promoteri tevékenység mellett megszállott koncertjárók, voltaképp bármelyik jelentősebb eseményen összefuthattunk volna velük, ahol eddig megfordultunk germán, vagy akár brit földön. Nem is szalasztottuk el az alkalmat, hogy ezen élményeink egyikéről-másikáról beszélgessünk egyet velük. Merthogy egy általuk szervezett bulin jártunk május közepén a Ruhr-vidéken, méghozzá olyan klubban, ahol hamarosan a KISS Forever Band és az Iron Maidnem is játszik majd (a fellépésüket plakátok és szórólapok egyaránt hirdették).

Az ipartelepi környezetben meghúzódó Resonanzwerk egyedül a fogyasztást nem könnyítette meg nekünk. A visszaváltható pohár még hagyján, ma már mindenhol ez dívik. Itt azonban az italok árát megtoldják egy kártya ellenértékével is, amely a legközelebbi látogatás során jogosít fel ilyen-olyan kedvezményekre. Mondanom sem kell, ez az üzletpolitika csak a rendszeresen idejáróknak kedvez, az egyszeri vendég simán tekintheti pofátlan lehúzásnak. De hát ahány ház, annyi szokás. Mindenesetre remélem, a hazai klubok nem fognak átállni erre a gyakorlatra.

sextrow.jpg

A sztori érdemi részére rátérve, elsőként a Kölnből érkezett Sextrow szárnypróbálgatásainak lehettünk szem-és fültanúi. A pelyhes állú legények zeneileg valahol félúton járnak az újhullámos brit heavy metal (NWOBHM) és a 80-as évekbeli tengerentúli hard rock között, kinézet és színpadkép tekintetében szemlátomást az utóbbi vonalat célozták meg. Reckless Rob gitárossal, mondjuk, mintha elfelejtették volna egyeztetni a megjelenést, ellenben ő mozgott a legaktívabban, míg ékpárjának, Magic Marvnak fazonálisan húzóembernek kellett volna lennie, ám ő inkább a játékra összpontosított. Köln helyén továbbra sem épül Los Angeles, ahogy a Cobra 11 sem egyenlő a Miami Vice-szal, ezzel együtt vállalható, sőt szerethető volt a produkció, habár nyilván kiforratlan. Azt viszont enyhén szólva furcsállom, hogy az őket követő földijeik közül – elvégre kell, hogy legyenek ilyenek – senki nem szánta rá magát egy jó órányi autóútra miattuk, hétköznap ide vagy oda. Így olyan, számszakilag alig mérhető, zömmel old school arcokból álló közönségnek igyekezett a kedvében járni az ötös, amelyből a rangidősek még Marvék példaképeit láthatták élőben a fénykorukban, három-négy évtizeddel ezelőtt…

Sajnálatos módon a nézettség ezután sem emelkedett számottevően. Holott a Kickin Valentina csont nélkül hozta azt a nívót, és egyben azt az életérzést, amelyet kizárólag amerikai zenekaroktól várhatunk. Stílszerűen: úgy rúgták szét a jelenlévők seggét, ahogy a névadó hölgy rugdosta tökön az ügyfeleit annak idején (lásd a csapattal készített interjút). Négy tökéletes RN’R fazon nyomta az L.A. Guns, Faster Pussycat, Bang Tango hatású pőre, mocskos sleaze rockot.

kickin_04.jpg

A formáció külön erőssége D.K. Revelle színpadi munkája. Nincs különleges, egyedi, vagy pláne nagy terjedelmű hangja, de ide pont az a nyegle stílus kívánkozik, amely a fickó sajátja, semmi egyéb. Ezt eleve meggyőzően és hitelesen nyújtotta, a szerény nézőszám dacára pedig olyan elánnal gürizett a deszkákon, illetve mászott bele az első sorokban állók arcába, mintha többezres tömeget szórakoztatna. Volt egy sajátos magánszáma is, tudniillik már a műsor közben kiszúrt magának egy csajt (aki, mint kiderült, szintén az Államokból érkezett), és a buli után is kitartóan fűzte – a párja szeme láttára!..

Szerencsére nóták szempontjából ugyancsak emlékezetesnek bizonyult a szett. A törzsanyagot természetesen az április megjelenésű, vagyis még mindig friss Star Spangled Fist Fight képezte, amelyről a Takin’ a Ride nálam már most az utóbbi sok-sok év legnagyobb dirty rock slágere, bármennyire túlzásnak tűnhet ez. Ha a 80-as évek második felében, betonbiztos kiadói háttérrel születik meg, ma bizonyára nemzedéki rockhimnuszként emlegetnénk. A záró Get Ready pedig azt példázta, hogy a banda tíz éve is tudott remek dalokat írni.

2022 őszén nyílt először alkalmam látni a Girish And The Chroniclest. Már akkor megállapítottam, hogy a srácok nem csupán a hangszereiket kezelik magas szinten, de színpadi kiállásuk is teljesen rendben van. Azóta kijött a hármas The End Machine album Girish Pradhannal az énekesi poszton, ami megint csak elmond valamit a kvalitásokról. Más kérdés, hogy itt nincsenek akkora egyéniségek, mint D.K. és társai, így az atlantai kvartett után némileg sótlannak és eseménytelennek hatott az előadás, Girish frontemberi munkáját is beleértve.

girish_02.jpg

Önmagához mérten viszont meghaladta a bő két évvel ezelőtti teljesítményét a társaság, azaz a District 28 klubnál lényegesen nagyobb helyen is tisztességgel helytállt. A svájci bulihoz képest újdonságot jelentett, hogy Girish is gitározott. Hogy miért csak az első néhány dalban, azt egyedül ő tudhatja. A kiadványokat tekintve időrendben haladtak, és az utolsó két album legtöbb tétele is elbírná a dupla hathúrost. Egy ízben hangszercsere vált szükségessé, ekkor a Sextrow-ból Rob sietett az énekes segítségére.

Amellett, hogy a program sem szimplán a múltkori megismétlése volt – itt több korai gyöngyszemre került sor –, a felépítése is gördülékenyebbre sikerült. Ezúttal nem ültették le a hangulatot két egymást követő lassú számmal, csak a The Heaven’s Cryinggal fékeztek be a koncert végéhez közeledve. A fináléban aztán kiderült, hogy az amúgy nem kifejezetten extrovertált indiaiak is képesek ellazulni, és kaphatók némi bohóckodásra. A Rock N’Roll Is Here to Stay Girish és Nagen Mongranti dobos közös mutatványával ért véget.

A különleges élményen túlmenően nem hallgathatom el az aggályaimat sem. Mindhárom csapat fiatalnak számít még (főleg a német gyerekek), ám korántsem kezdőnek, ily módon a saját korosztályukat is meg kellene szólítaniuk, amely azonban ezen az estén alig-alig képviseltette magát. Bízom benne, hogy nem általános jelenségről van szó, vagyis nem kell az utánpótlás krónikus hiányától tartva vészharangot kongatni. S hogy mégse a negativitás jegyében zárjam soraimat: ősszel mind a Kickin Valentina, mind a Girish And The Chronicles visszatér majd Európába! 

Fotók: Schurina Ottó  

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr8918427183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum